بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند در ذهنشان این سوال وجود دارد که برند Honor از کجا آمده و آیا یک برند مستقل می باشد یا نه؟! برای پاسخ به این سوال باید کمی به راهبردهای این کمپانی نگاه بیندازیم و ببینیم که منشا این برند از کجاست و دلیل شکل گیری آن چه می باشد و سپس در مورد اهداف این تشکیل چنین برندی صحبت نماییم و اینکه در آینده قصد دارد چه ویژگی هایی را به معرض نمایش بگذارد.
در ابتدا باید به این تکته اشاره نماییم که Honor یک کمپانی و برند مستقل نیست، این برند در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی چینی هوآوی معرفی شد و تمرکز اصلی آن بر روی فروش آنلاین قرار گرفت و به طور کلی کمپانی هوآوی قصد داشت گوشی هایی که با ویژگی های منحصر به فرد تولید می نماید را در قالب نام Honor معرفی نماید و در این خصوص نیز تلاش های بسیاری نموده است.
گوشی های هوشمندی که تحت برند آنر (Honor) تولید می شوند گوشی هایی میان رده و یا پایین رده نیستند و کمپانی هوآوی تمامی گوشی های این برند را جزو گوشی های پرچمدار می داند. هوآوی قصد دارد با تولید گوشی هایی با مشخصات یک پرچمدار واقعی و با قیمت مناسب، در فروش آنلاین این محصولات تمامی رقبا را کنار زده و در سطح دنیا این برند را جا بیندازد. گوشی های برند Honor دارای بهترین مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه های بالا رده می باشند ولی قرار است با قیمتی مقرون به صرفه به بازار عرضه شوند.
کمپین تبلیغاتی که توسط این کمپانی برگزار شده بود، بیشتر بر روی کاربران جوان تمرکز نموده و گویا قصد دارد گوشی هایی طراحی نماید که کاربران جوان تر بتوانند نیازهای خود را با استفاده از این گوشی ها در طول روز برطرف نمایند. یکی از گوشی های پرطرفدار این برند گوشی آنر ۷ (Honor 7) بود که در تابستان ۲۰۱۵ معرفی و به بازار عرضه شد. در ابتدا فروش این گوشی به صورت آنلاین در کشور چین آغاز شده و فروشی بسیار موفقیت آمیز را ثبت کرد.
کریس سان، یکی از مدیران ارشد Honor طی یک کنفرانس خبری گفت: “برند Honor یکی از زیر برندهای کمپانی هوآوی می باشد که با هدف گرفتن سهم مناسبی از بازار آنلاین در سال ۲۰۱۳ خلق شده است.” لازم به ذکر است که برند شیائومی گوشی های هوشمند خود را تنها به صورت آنلاین در بازارهای جهانی به فروش می رساند و کمپانی هوآوی نیز با قصد رقابت با این شرکت دست به تولید گوشی هایی با برند Honor زده است.
مطالعه کنید: آپدیت گوگل پلی سرویسبرخی از تحلیلگران در این خصوص می گویند که هدف کمپانی هوآوی از ایجاد برند آنر رقابت با شیائومی نبوده است بلکه هدف اصلی این برند دریافت سهم مناسبی از بازار فروش آنلاین گوشی های هوشمند در سطح جهان می باشد. اگز بخواهیم در خصوص مزیت های فروش آنلاین کمی صحبت کنیم باید بگوییم که این پلتفرم از فروش در نهایت با کاهش هزینه ها برای مصرف کننده ها همراه خواهد بود و قطعا در آینده ای نزدیک این نوع از فروش رشد چشمگیری در سایر حوزه ها نیز خواهد داشت.
شاید برایتان جالب باشد که محصولات تولیدی با برند Honor در ابتدا تنها در کشور چین عرضه می شدند ولی به دلیل موفقیت بالای این برند در فروش آنلاین به جایی رسید که مدیران آن تصمیم به گسترش آنر در سایر کشورها گرفته و بازار خودر ا به خارج از چین و تقریبا بیشتر کشورهای دنیا انتقال دهند. بر اساس گفته های مدیران Honor، کمپانی هوآوی در چین با فروش ۱۸۰ میلیون دلاری رکوردی جدید در یک روز بر جای گذاشتند.
همانطور که شاهد هستیم برند هوآوی در چند سال اخیر به یکی از بزرگترین برندهای تولید کننده ی گوشی های هوشمند در دنیا تبدیل شده است. کمپانی شیائومی نیز در همین کشور هم اکنون قصد دارد سهم بزرگی از بازار گوشی های هوشمند را به دست بگیرد و تاکنون نیز پیشرفت چشمگیری در این عرصه از خود به نمایش گذاسته است. یکی از نکته های قابل توجه این است که برند Honor در چین به عنوان یکی از برندهای مستقل شناخته شده است ولی در ایران، در قالب زیر برند هواوی شناخته می شود که دفتر مجزایی برای فروش محصولات ندارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر