۱۳۹۶ آبان ۱۹, جمعه

بررسی تاریخچه ی مرورگر فایر فاکس

اولین نسخه از مرورگر فایر فاکس , ۱۳ سال پیش , در نوامبر سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی موزیلا ارائه داده شد. این مرورگر که اولین جایگزین برای مرورگر اینترنت اکسپلورر بود با استقبال خوبی رو به رو شده و به دلیل داشتن امکانات خوب , باعث شد مایکروسافت از جایگاه بالای خود نزول کرده و

اولین نسخه از مرورگر فایر فاکس , ۱۳ سال پیش , در نوامبر سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی موزیلا ارائه داده شد. این مرورگر که اولین جایگزین برای مرورگر اینترنت اکسپلورر بود با استقبال خوبی رو به رو شده و به دلیل داشتن امکانات خوب , باعث شد مایکروسافت از جایگاه بالای خود نزول کرده و رقیب خوبی برای مایکروسافت شد.

این مرورگر به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و متن باز می باشد. سیستم‌ عامل‌ های ios , لینوکس , ویندوز ، مک و اندروید از این مرورگر پشتیبانی می کنند. پروژه ساخت این مرورگر از سال ۲۰۰۲ با الهام گرفتن از مرورگر Netscape آغاز شد , در ابتدا قرار بود این مرورگر با نام Phoenix یا ققنوس عرضه شود اما به دلیل تشابه اسمی با یک شرکت دیگر نتوانستند از این استفاده کنند. بنیاد موزیلا برای انتخاب نام فایر فاکس زمان زیادی صرف کرده است.  فایر برد گزینه بعدی بود , اما این انتخاب هم به دلیل این که نام یک شرکت پایگاه داده بود، رد شد. در نهایت موزیلا فایر فاکس را انتخاب کرده که گاهی به آن پاندای سرخ نیز می گویند.

۶۰ میلیون دانلود در مدت ۹ ماه از افتخارات این مرورگر بود که باعث پایان بخشیدن به استفاده از اینترنت اکسپلور بود. در سال ۲۰۰۹ تعداد کاربران فایر باکس تا حدی زیاد شد که توانست سهم زیادی از بازار را از آن خود کند. تا زمانی که کروم وارد بازار نشده بود همه چی برای فایر فاکس عالی پیش میرفت اما در سال ۲۰۰۸ مرورگر کروم وارد بازار شده و اکنون با آمار ۷۶ درصدی از کاربران به پر طرفدارترین مرورگر جهان تبدیل شده است.

مرورگرهای ابنترنت نقش بسزایی در ایجاد امنیت فضای مجازی بازی می کنند و هرکس که در زمیان استفاده از اینترنت از مرورگر مطمئن تری استفاده کند امکان ایجاد فضای امن تری را دارا می باشد.

همیشه خرید یک کالا از فروشگاه های محدوده سکونت باعث می شود تا خدمات بهتری به ویژه در مواقعی که نیاز به ارائه خدمات حضوری دارد، دریافت کنید. این موضوع به ویژه در خرید ردیاب نیز درست است و در صورتی که در شهر مشهد هستید می توانید با خرید ردیاب در مشهد از سامانه ردیابان خدمات پس از فروش بهتری دریافت کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...