۱۳۹۶ مهر ۲۴, دوشنبه

تایپوگرافی آنلاین

تایپوگرافی : این روزها شاید در دنیای هنری اصطلاح تایپوگرافی را شنیده باشید، پس اول از هر چیزی باید تعریفی از تایپوگرافی را بدانیم. تایپوگرافی یکی از تکنیک های است که در دنیای گرافیک وجود دارد و با خوشنویسی متفاوت است. یکی از تفاوت های اصلی که بین خوشنویسی و تایپوگرافی وجود دارد این است

تایپوگرافی : این روزها شاید در دنیای هنری اصطلاح تایپوگرافی را شنیده باشید، پس اول از هر چیزی باید تعریفی از تایپوگرافی را بدانیم. تایپوگرافی یکی از تکنیک های است که در دنیای گرافیک وجود دارد و با خوشنویسی متفاوت است.

یکی از تفاوت های اصلی که بین خوشنویسی و تایپوگرافی وجود دارد این است که در خوشنویسی به زیبایی دقت فراوانی می شود ولی در تایپوگرافی خوانا بودن ملاک اصلی به شمار می آید.استفاده از تایپوگرافی و خوشنویسی از گذشته ها تا کنون وجود داشته است.

تایپوگرافی

می توانیم این گونه بگوییم که تایپوگرافی به عنوان یک اثر گرافیکی می باشد که ساختار اصلی آن را حرف تشکیل می دهند و با تغییرات و دخل و تصرفی که در فونت های موجود برای کشف خصوصیت های بصری پدید می آید ، استفاده میکند. وقتی صحبت از طراحی حروف می کنیم یعنی ما طراحی الفبایی را انجام میدهیم که بتوان در موقعیت های مختلف تایپ را انجام داد.

هدف در تایپوگرافی این است که خواننده بتواند در نگاه اول کل محتوا و مفهوم را متوجه شود.هنرمندان توانسته است با استفاده از سه عنصر تغییر شکل در حروف ، اغراق در حروف ، ساده سازی حروف زیبایی را بالا ببرند و همچنین به بهترین شکل انتقال محتوا را انجام بدهند.

تایپوگرافی آنلاین چگونه است؟

تایپوگرافی در همه جا وجود دارد کافی است که شما کمی به اطراف خود دقت کنید.هنر تایپوگرافی در گوشی ، بیلبوردها و ….دیده می شود پس بسیار حائز اهمیت است. هنر تایپوگرافی در تقویت نام تجاری، برجسته کردن محصول و … نقش مهمی را ایفا می کند.

تایپوگرافی انلاینامروزه برنامه های وجود دارند که می توان به وسیله آنها تایپوگرافی را انجام داد و سایت های متنوعی وجود دارد که تایپوگرافی های آماده را برای شما کاربران عزیز قرار داده اند . کرل دیزاین یکی از مجموعه های است که دارای تایپوگرافی های آماده و بخش طراحی سفارش اسم می باشد.

ولی متاسفانه هنوز نمی توان مرجع کامل و جامعی را برای تایپوگرافی بصورت آنلاین معرفی کرد.

در موقعیت هایی که زمان کافی برای تعبیه دستگاه ردیاب در مکانی خاص ندارید و می بایست این کار با سرعت بالایی انجام شود، خرید ردیاب آهنربایی می تواند تا حد زیادی سرعت نصب دستگاه را بالا ببرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...