۱۳۹۶ آذر ۲۴, جمعه

نقد و بررسی گوشی شاهکار آنر ۹ (Honor 9)

ممکن است زمانی که آنر ۹ (Honor 9) را از نزدیک مشاهده می نمایید، تصور کنید شباهت بسیار زیادی به هوآوی میت ۹ (Huawei Mate 9) یا پی ۱۰ (P10) دارد ولی این گوشی هوشمند با قیمت ۴۹۹ یورویی خود از بسیاری از پرچمداران سایر کمپانی ها قوی تر و مناسب تر می باشد. قطعا

طراحی گوشی آنر ۹

سخت افزار و عملکرد

دوربین

آنر 9آنر ۹ از لحاظ طراحی شباهت بسیار زیادی به آنر ۸ دارد و این یک مسئله ی خوبی است! زیرا این گوشی هوشمند با طراحی فوق العاده ی خود و قیمت پایین حس خوبی را به کاربر القا کرده و گویا کاربر با قیمتی پایین تر از سایر پرچمداران توانسته یک گوشی پرچمدار و زیبا را خریداری نماید.

طراحی یک پنل شیشه ای دوگانه تنها منحصر به این گوشی نمی باشد و ما آن را در سایر گوشی ها نیز مشاهده کرده ایم اما پنل شیشه ای به کار رفته در آنر ۹ جنس فوق العاده ای دارد و پنل پشتی آن ترکیب جالبی دارد که با عث انعکاس نورهای الهام بخشی می شود. کمپانی آنر این در طراحی پنل پشتی این گوشی از نانو در زیر شیشه استفاده کرده است که تصاویر را همانند آینه به نمایش می گذارد.

پنل های شیشه ای سه بعدی عقب و جلو دارای انحنا می باشند که به هنگام دست گرفتن این گوشی حس خوبی را به کاربر انتقال می دهند. نگه داشتن گوشی با دست آسان می باشد ولی اگر زمانی که شما گوشی خود را بر طبق عادت به پشت بر روی میز قرار می دهید، ممکن است حس کنید کمی لغزنده می باشد. یک بامپر پلاستیکی در داخل جعبه ی این گوشی قرار داده شده است تا کاربران بتوانند از گوشی خود در مقابل صدمات احتمالی محافظت نمایند.

در زیر صفحه نمایش آنر ۹ یک دکمه ی هوم (اسکنر اثر انگشت) قرار گرفته است که در اطراف آن دو کلید خازنی نیز تعبیه شده است. نحوه ی عملکرد اسکنر اثر انگشت در این گوشی مشابه سایر گوشی ها می باشد که با قرار دادن انگشت خود بر روی دکمه ی هوم فعال می شود. کلیدهای ناوبری در دو نقطه ی کوچک مشخص شده اند و می توانید آن را در نرم افزارهای مختلف پیکربندی نموده تا مطابق سلیقه ی شما عمل نمایند.

دکمه های پاور و تنظیم صدا، هر دو در لبه ی سمت راست گوشی مشاهده می شوند و یک درگاه مادون قرمز نیز در بالای دستگاه قرار داده شده است که می توان با استفاده از آن تلویزیون و سایر لوازم خانگی خود را کنترل نمایید. درگاه سیمکارت و حافظه ی جانبی در لبه ی سمت چپ قرار گرفته و در لبه ی پایین گوشی خروجی اسپیکر، پورت USB-C برای شارژ باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری و جک ۳.۵ میلی متری هدفون قرار داده شده است.

گوشی هوشمند آنر ۹ دارای پردازنده ی کایرین ۹۶۰ می باشد؛ پردازنده ای که در هوآوی میت ۹ (Huawei Mate 9) و هوآوی پی ۱۰ (Huawei P10) نیز استفاده شده است. کایرین ۹۶۰ یک پردازنده ی ۸ هسته ای با چهار هسته ی Cortex-A73 که با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز و چهارهسته ی Cortex-A73 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز کار می کند و همچینی این پردازنده دارای یک پردازشگر گرافیکی از نوع Mali-G71 MP8 می باشد.

نسخه ی اولیه ی این گوشی دارای ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی و ۴ گیگابایت رم می باشد اما مدل آزمایشی آن دارای حافظه ی داخلی ۶ گیگابایتی است و همچنین یک نسخه از این گوشی هوشمند نیز دارای حافظه ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی می باشد. اکثر مدل های این گوشی از دو سیمکارت پشتیبانی می کنند، با این حال در گاه سیمکارت دوم همان درگاه ورودی حافظه ی جانبی نیز می باشد. اگر از حالت دو سیمکارت این گوشی استفاده نمایید حتما باید به این نکته توجه کنید که سیمکارت دوم شما ۲G و فقط ۳G خواهد بود.

آنر 9از لحاظ عملکرد کلی، این گوشی هوشمند در برابر سایر گوشی های پرچمدار عملکردی سریع تر و قابل قبولی دارد. اسکنر اثر انگشت در آنر ۹ عملکرد بسیار خوبی دارد و از این کمپانی چینی چنین طراحی فوق العاده ای انتظار نمی رفت. تغییر بزرگی که آنر ۹ نسبت به آنر ۸ داشته است، محل قرار گیری اسکنر اثر انگشت آن می باشد که در این گوشی بر روی پنل جلویی و بر روی دکمه ی هوم (به سبک هوآوی پی ۱۰) قرار گرفته است. شما برای باز کردن گوشی خود تنها باید انگشت خود را بر روی دکمه ی هوم قرار دهید تا قفل دستگاه شما باز شود که سرعت باز کردن آن بسیار بالا می باشد.

آنر ۹ دارای یک درگاه بلندگو در لبه ی پایین، کنار پورت USB-C می باشد. بلندگوی این گوشی با اینکه به روی پنل جلویی آن قرار ندارد، دارای صدایی شفاف و بلند می باشد. این گوشی هوشمند دارای یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض می باشد که می تواند در کل روز برایتان شارژ نگه دارد. در انجام فعالیت های مختلف نظیر وب گردی، تماشای ویدئو و انجام بازی های سه بعدی مختلف شما می توانید حدود ۵ ساعت Screen On داشته باشید ولی برای انجام کارهایی سبک تر چون فقط وبگردی و یا فقط تماشای ویدئو می توانید تا ۸ ساعت نیز از گوشی خود استفاده نمایید. اما اگر در گوشی خود بازی های سه بعدی را اجرا نمایید، زمان Screen On گوشی شما کمتر از ۴ ساعت خواهد بود.

انر ۹ از قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) نسخه ی ۲A پشتیبانی می نماید که از ۴ درصد به ۱۰۰ درصد شارژ تنها ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه زمان می برد. از ۴ درصد به ۵۰ درصد شارژ حدودا ۴۵ دقیقه زمان لازم است.

آنر 9یکی از ویژگی های کلیدی آنر ۹، دوربین این گوشی هوشمند می باشد. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور دوگانه می باشد که لنز تک رنگ آن ۲۰ مگاپیکسلی و لنز دیگر آن ۱۲ مگاپیکسل RGB می باشد. ایده ی قرارگیری دوربین های دوگانه در کنار یکدیگر حساسیت بهتری را نسبت به نور موجب می شود و با سنسور تک رنگ بکار گرفته در این دوربین ها میزان جذب نور نسبت به سنسورهای معمولی افزایش می یابد. تصاویر گرفته شده با استفاده از دوربین این گوشی به طور پیش فرض با کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی می باشد اما در تنظیمات دوربین این گوشی می توانید حداکثر تا ۲۰ مگاپیکسل نیز کیفیت آن را افزایش دهید.

علاوه بر حالت های استاندارد پاناروما و HDR، دوربین این گوشی دارای حالت های مختلفی نظیر حالت تنظیم دستی ( که کنترل بیشتری نسبت به ISO، نوردهی و سرعت شاتر دوربین فراهم می کند)، حالت تعیین میزان عمق میدان می باشد. به هنگام استفاده از حالت عمق میدان، توانایی تغییر فوکوس تصویر پس از عکس برداری برای کاربر نیز فراهم می شود.

یکی دیگر از حالت های عکس برداری با این گوشی هوشمند، حالت Night-Shot می باشد که برای عکس برداری بهتر در این حالت نیاز به یک سه پایه دارید. در این حالت می توانید زمان گذر، Slow motion و قرار دادن واتر مارک به روی تصاویر را نیز انجام دهید. گوشی ها هوشمند کمپانی هوآوی دارای یک حالت با نام light painting می باشد که قبلا این قابلیت در میت ۹ و پی ۱۰ نیز مشاهده شده است. با این حالت عکس برداری شما می توانید مسیرهای نوری ایجاد شده توسط اجسام در حال حرکت مانند اتومبیل ها را نیز ثبت نمایید.

مطالعه کنید: دانلود گوگل پلی سرویس

آنر ۹ توانایی ضبط ویدئوهای ۴K را دارا می باشد و دارای قابلیت هایی نظیر تثبیت کننده ی تصویر الکترونیکی (EIS) برای ویدئوهای ۱۰۸۰p می باشد. ویدئوهای ۴K با پسوند H.256 رمزگذاری می شوند که می توانید حجم ویدئوهای ضبط شده توسط گوشی هوشمند خود را کاهش دهید. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آنر ۹ دارای کیفیت مطلوبی می باشد و به راحتی می توانید عکس های سلفی جذابی را ثبت نمایید. دوربین سلفی این گوشی دارای یک حالت beautification می باشد و همچنین دارای قابلیت بوکه می باشد که تصویر پس زمینه ی شما را در زمان عکسبرداری به طور خودکار تیره می نماید.

نمونه تصاویر گرفته شده توسط دوربین آنر ۹:

نقد و بررسی آنر 9 (Honor 9)نقد و بررسی آنر 9 (Honor 9)نقد و بررسی آنر 9 (Honor 9)نقد و بررسی آنر 9 (Honor 9)نقد و بررسی آنر 9 (Honor 9)

بیشتر بخوانید :  بررسی ویدئویی گوشی آنر 9
بیشتر بخوانید :  Honor 7 به زودی وارد بازار می شود
بیشتر بخوانید :  برند Honor

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...