۱۳۹۶ آذر ۲۲, چهارشنبه

دیتا چیست ؟

دیتا چیست ؟ داده ها را می توان مجموعه ی از دانسته ها،آمارها،شناسه ها و پیشینه ها و … دانست و در رایانه به اعداد ، حروف و علائم گفته می شود جهت درک و فهم مشترک از انسان‌ها یا رایانه سرچشمه می گیرند. در تعریفی ساده می توان دیتا را مجموعه ی از مواد خام

دیتا چیست ؟ داده ها را می توان مجموعه ی از دانسته ها،آمارها،شناسه ها و پیشینه ها و … دانست و در رایانه به اعداد ، حروف و علائم گفته می شود جهت درک و فهم مشترک از انسان‌ها یا رایانه سرچشمه می گیرند.

در تعریفی ساده می توان دیتا را مجموعه ی از مواد خام دانست مثل اسناد بانکی.این روزها دیتاها در شکل های جدیدتری نیز ظاهر می شوند که می تواند به ebook ، email اشاره کرد.ذخیره سازی این نوع دیتاها در سیستم های کامپیوتری در قالب های صفر و یک صورت می گیرد که با Digital data شناخته می شوند.

میزان تولید اطلاعات به شکل گسترده ی رشد داشته است که این روند مدیون پیشرفت کامپیوتر و شبکه های ارتباطی می باشد. فاکتورهای رشد دیتای دیجیتال شامل موارد زیر می باشد:

دیتا چیست ؟ : سیستم های کامیپوتری امروزه از قابلیت های های پردازش سریع و ذخیره سازی های گسترده ی برخوردار هستند و همین موضوعات سبب می شود که پروسه تبدیل دیتای سنتی به دیجیتال افزایش داشته باشد.

مطالعه کنید: آپدیت گوگل پلی سرویس

به دلیل اینکه تکنولوژی های ذخیره سازی با پیشرفت های گسترده ی روبرو شده است، در قیمت دستگاههای ذخیره سازی نیز کاهش داشته است.

امروزه داده های دیجیتال با سرعت بیشتری از گذشته به اشتراک گذاشته می شوند و شما در عرض چند ثانیه می توانید یک ایمیل را به هر جایی دنیا که می خواهید بفرستید.

دیتا چیست ؟ : البته می توان در فرآیند رشد دیتا، جمع آوری و ذخیره تمامی انواع دیتا و روش های ارزان و راحت تر تولید دیتا  و همچنین نیاز به business به این دیتا را دخیل دانست که همگی سبب شده اند این فرآیند با شتاب زیادتری صورت بگیرد.یکی از نکات بسیارمهم این است که در اثر زمان ، ماهیت و ارزش دیتا تغییر می نماید.

افزایش توانایی های پردازش داده ها

هزینه پایین ذخیره سازی دیجیتال

فن آوری ارتباطات ارزان قیمت و سریعتر

بیشتر بخوانید :  اینترنت تلفن همراه در کشور به ازای هر کیلوبایت، نیم ریال شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...