۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

یارانه اسفند ۹۶

یارانه اسفند ماه : موضوع یارانه ها جز موضوعاتی است که همواره عده ی خاصی به آن دقت می کنند و در رابطه با تاریخ واریز و زمان برداشت و… همیشه سوالاتی را در ذهن دارند. یارانه یا سوبسید  در واقع نوعی کمک مالی می باشد که پرداخت آن به یک بخش اقتصادی یا تجارت صورت می

یارانه اسفند ماه : موضوع یارانه ها جز موضوعاتی است که همواره عده ی خاصی به آن دقت می کنند و در رابطه با تاریخ واریز و زمان برداشت و… همیشه سوالاتی را در ذهن دارند.

یارانه یا سوبسید  در واقع نوعی کمک مالی می باشد که پرداخت آن به یک بخش اقتصادی یا تجارت صورت می گیرد و یا با هدف بالابردن رفاه مردم یک جامعه به عنوان کمک مالی بر روی خدمت یا کالایی به مردم داده می شود البته می توان یارانه را به گونه های دیگری نیز تعریف کرد مثلا یارانه به عنوان سوداقتصادی است که دولت ها برای تقویت بازار رقابتی کشورها به تولیدکنندگان میدهند و این امکان وجود دارد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باشد. جالب است بدانید در ایران یارانه ها با مفهوم فعلی از دهه چهل به اقتصاد ایران وارد گردید ولی تا قبل از برخی از قوانین و دستورات به عنوان جزئی از یارانه ها به شمار می رفتند و با یارانه های کنونی تفاوت های روشنی داشتند.

مطالعه کنید: گوگل پلی سرویس

با وجود مشکلاتی که در سال های ۱۳۶۴ -۱۳۶۰ پدید آمد به وسیله طرح کوپن و پرداخت سوبسید میزانی از تورم کم شد و روند صعودی قیمت ها به صورت قابل توجهی با کاهش روبرو شد. اما در سال های ۱۳۶۵-۱۳۶۷ قسمت بسیاری از اقلام تولیدات داخلی با افزایش دو تا سه برابری روبرو گردید و در سال ۱۳۶۸ دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه پرداخت یارانه ها را در دستورکار قرار داد.طرح هدف مندی یارانه ها در نیمه دوم سال ۱۳۸۹ اجرا شد و یارانه مطابق آن از شکل مستقیم خود به پرداخت نقدی تغییر پیدا نمود.

همان طور که می دانید یارانه ها در بامداد ۲۶  هر ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز می شود و همان موقع قابل برداشت می باشند و به احتمال زیاد یارانه اسفند ماه نیز مطابق گذشته در همان تاریخ واریز خواهد شد.

زمان واریز و برداشت یارانه اسفندماه ۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...