۱۳۹۶ آبان ۳۰, سه‌شنبه

میشل عون کیست؟

میشل عون کیست؟ میشل عون رئیس جمهور لبنان است که بعد از سی ماه خلأ منصب به عنوان رهبر جنبش میهن آزاد و فرمانده سابق ارتش می باشد. او رئیس یکی از دوحکومت لبنان از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ بوده است که در پی رسیدن به قدرت با یکدیگر در جنگ بوده اند. در سال ۱۹۸۹ او برعلیه

میشل عون کیست؟ میشل عون رئیس جمهور لبنان است که بعد از سی ماه خلأ منصب به عنوان رهبر جنبش میهن آزاد و فرمانده سابق ارتش می باشد. او رئیس یکی از دوحکومت لبنان از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ بوده است که در پی رسیدن به قدرت با یکدیگر در جنگ بوده اند. در سال ۱۹۸۹ او برعلیه نیروهای سوریه مستقر در لبنان “جنگ آزادیبخش ” اعلام نمود و بعد از تصرف بیروت در سال ۱۹۹۰ به واسطه ارتش سوریه به سفارت فرانسه پناهنده گردید و پس از آن به او اجازه داده شد تا به فرانسه برود.

میشل عون متولد سال ۱۹۳۳ میلادی در بیروت است که از سال ۲۰۰۵ به عنوان نماینده مجلس لبنان بود.جنبش میهنی با دارا بودن ۱۹ نماینده به عنوان دومین گروه قدرتمند در این مجلس بعد از جریان المستقبل است  و همچنین در ائتلاف ۸ مارس به عنوان قدرتمند ترین گروه می باشد.

میشل عون

میشل عون بعد از وجود اختلافات داخلی و عدم جانشینی امین الجمیل از سال ۱۹۸۸ ، به عنوان فرمانده ارتش مسئول تشکیل دولت نظامی در این کشور گردید.این دولت تلاش های را نمود تا با دولت سلیم الحص به تقابل برسد و لبنان عملا درگیر این دو دولت گردید. حدود ۱ سال پس از اینکه زمینه های پایان جنگ داخلی در توافق طائف در لبنان پایه ریزی شد ، پس از درگیری های پی در پی ، میشل عون شکستی از جریان لبنانی-سوری که به سوی کاخ ریاست جمهوری حمله نمود بود ، تجربه کرد و سپس به سفارت فرانسه که در لبنان بود پناهنده شد، او مدتی را در سفارت سپری کرد تا سرانجام به فرانسه تبعید گردید.

مطالعه کنید: گوگل پلی سرویس

میشل عون در می سال ۲۰۰۵ پس از سپری شدن ۱۵ سال ، پس از نوعی استحاله سیاسی به لبنان برگشت، او توانست با استقبال عمومی مردم در فرودگاه ، امیدی دوباره برای شروع فعالیت های سیاسی جدیدش پیدا کند.

یکی از بزرگترین فراکسیون ها ، فراکسیون تغییر و اصلاح وابسته به او می باشد که در سال ۲۰۰۹ در زمان انتخابات توانست از مجلس ۱۲۸ نفری لبنان ، ۲۷ کرسی را به خود اختصاص بدهد.

بیوگرافی میشل عون

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...