۱۳۹۶ آبان ۲۹, دوشنبه

ترموکوپل چیست ؟

ترموکوپل چیست ؟ ترموکوپل را با نام بندآور نیز می شناسند که به آن جفت حرارتی نیز می گویند.در واقع نوعی مولد برق به شمار می آید . ترموکوپل به عنوان دو فلز غیرهم جنس هستند که به یکدیگر از یک سمت متصل شده اند. برای تولید برق باید به دو قسمت اتصال محل فلز حرارت

ترموکوپل چیست ؟ ترموکوپل را با نام بندآور نیز می شناسند که به آن جفت حرارتی نیز می گویند.در واقع نوعی مولد برق به شمار می آید . ترموکوپل به عنوان دو فلز غیرهم جنس هستند که به یکدیگر از یک سمت متصل شده اند.

برای تولید برق باید به دو قسمت اتصال محل فلز حرارت داده شود و در چنین شرایطی برق در دو سری که آزاد می باشد تولید می گردد. البته میزان برقی که اینگونه تولید می شود بسیار اندک می باشد به این شکل که با حرارت دادن به قسمت اتصال این دو مفتول ، در دو سر این مفتول ها اختلاف پتانسیلی حاصل می گردد. این اختلاف پتانسیل تابع مقدار حرارت اعمال شده می باشد و به همین صورت می توان درجه حرارتی که اعمال شده را با ارزیابی مقدار ولتاژ خروجی به ترموکوپل ها را تعیین نمود.

ترموکوپل چیست ؟ به بیانی دیگر ترموکوپل ها را می توان به عنوان یکی از پر مصرف ترین سنسورهای اندازه گیری دما به شمار آورد که تولید این سنسورهای ساده با استفاده از متصل کردن یک فلز و آلیاژ آن و با توجه به اثر سیبک صورت می گیرد و ترموکوپل ها می توانند در رنج های گسترده ی از زیر صفر تا حدود ۱۷۰۰ درجه قادر به اندازه گیری دما باشند.

با توجه به نوع کاربردی که دارند و رنج دما ، اندازه گیری دما می توان به انواع آنها اشاره نمود :

۱)(CHROMEL-ALUMEL) ترموکوپل تیپ K

۲)(IRON-CONSTANTAN) ترموکوپل تیپ J

۳)(CHROMEL-CONSTANTAN ) ترموکوپل تیپ E

۴)(COPPE-CONSTANTAN) ترموکوپل تیپ T

۵)(NICROSIL-NISIL) ترموکوپل تایپ N

۶)(PLATINUM/13% RHODIU-PLATINUM ) ترموکوپل تیپ R

در صورتی که بخواهید از دستگاه GPS به جهت ردیابی خودرو شخصی سواری یا خودرو کاری خود استفاده کنید، سامانه ردیابان دو پیشنهاد و دو مدل متفاوت دستگاه ردیاب GPS از یکدیگر برای شما دارد. در ادامه به بررسی بهترین ردیاب برای ردیابی خودرو می پردازیم.

۷)(PLATINUM-PLATINUM /10%RHODIUM ) ترموکوپل تیپ S

۸)( PLATINUM/30% RHODIUM-PLATINUM/6% RHODIUM) ترموکوپل تایپ B

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...