۱۳۹۶ آبان ۲۲, دوشنبه

زلزله در عراق و ایران

دقایقی پیش زمین لرزه ای با قدرت ۷.۴ ریشتر به مرکزیت جنوب شرقی سلیمانه عراق، شهرهای تهران، اهواز، ایلام، قم، سنندج، همدان، کرمانشاه، بناب و ایلام را لرزانده است. این زمین لرزه در اکثر شهرهای لرستان،ایلام و اهواز به طور کامل حس شده است و برق مناطقی از شهرهای قصر شیرین و کرمانشاه نیز هم

دقایقی پیش زمین لرزه ای با قدرت ۷.۴ ریشتر به مرکزیت جنوب شرقی سلیمانه عراق، شهرهای تهران، اهواز، ایلام، قم، سنندج، همدان، کرمانشاه، بناب و ایلام را لرزانده است. این زمین لرزه در اکثر شهرهای لرستان،ایلام و اهواز به طور کامل حس شده است و برق مناطقی از شهرهای قصر شیرین و کرمانشاه نیز هم اکنون قطع شده است.

اهالی شهر قصر شیرین پس از احساس زلزله ی شدید، با سریعا از منازل خود خارج شدند. به گفته ی معاون نیروهای هلال احمر این زلزله در مرز ایران و عراق اتفاق افتاده است و تیم های حلال احمر به حالت آماده باش در آمده اند. در ادامه ی صحبت هایش اعلام کرد که به علت عمق کم این زمین لرزه است که سایر استان ها نیز لرزش هایی را احساس کرده اند و هم اکنون نیز تیم هلال احمر به مناطق مرزی کرمانشاه و عراق اعزام شده اند.

دلیل نامگذاری نوعی دستگاه ردیاب به نام ردیاب نظامی این است که این نوع ردیاب ها بسیار کوچک، دقیق است و البته به دلیل به کار رفتن آهنربا سرعت نصب بالایی هم دارد.

زلزله در شهر همدان، دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان را به محوطه خوابگاه کشانده است و برق شهر ایذه نیز به طور کامل قطع شده است.

یک مرکز لرزه نگاری در اروپا، قدرت این زمین لرزه را ۷.۶ ریشتر برآورد نموده و مرکز این زلزله، ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر سر پل ذهاب بوده است. رئیس مرکز لرزه نگاری در این خصوص اعلام کرد که احتمال پس لرزه ی این زلزله کم عمق زیاد می باشد و اهالی شهرهای کرمانشاه که به محوریت این زمین لرزه نزدیک تر هستند کاملا احتیاط کرده و حتی الامکان در فضاهایی که احتمال خرابی در آن ها بسیار کم است، ساکن شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...