۱۳۹۶ مهر ۲۱, جمعه

نام بیماری آرتروز، درد استخوان و ساییدگی غضروف ها و مشکلات در راه رفتن را یادآوری می کند

اما با ورزش منظم و تغذیه مناسب می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد و در صورت ابتلا , درمان را آسان تر می کند. تفکر غلطی که افراد نسبت به بیماری آرتروز دارند این است که فکر می کنند این بیماری فقط در دوران و سنین پیری ایجاد می شود اما باید

اما با ورزش منظم و تغذیه مناسب می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد و در صورت ابتلا , درمان را آسان تر می کند. تفکر غلطی که افراد نسبت به بیماری آرتروز دارند این است که فکر می کنند این بیماری فقط در دوران و سنین پیری ایجاد می شود اما باید به همه هشدار داد آرتروز سن و سال نمی شناسد و در هر سنی حتی کودکی نیز ممکن است فرد دچار آن شود.

یکی از علائمی که به عنوان هشدار خطر ابتلا به آرتروز از آن یاد می شود , پرانتزی شدن پاها است , این حالت باعث از بین رفتن مفاصل و تخریب غضروف ها می شود. بهترین زمان برای درمان این مشکل تا قبل از ۵۰ سالگی است. درمان این بیماری تا ۵۰ سال بهتر بوده و بعد از آن باید مفاصل پا به طور کلی عوض شوند. ضربه , سن , فشار به مفاصل , بد پوزیشن , ژنتیک , عفونت , و استفاده زیاد از کورتون باعث آسیب به مفصل ها و تحلیل رفتن غضروف ها می شود. پزشکان و محققان معتقدند با رژیم غذایی مناسب و ورزش به آسانی می توان از این موارد پیشگیری کرد.

مهم ترین دلیل آرتروز چاقی و اضافه وزن زیاد است. کنترل وزن در سنین پایین و کودکی در جلوگیری از آرتروز در سنین بالا و میان سالی جلوگیری می کند. وقتی که وزن فرد بالا باشد فشار به غضروف ها زیاد شده و زانو ها از هم انحراف پیدا می‌ کنند , اگر چنین شرایطی برای فرد ایجاد شود با مراجعه به پزشک , در مراحل اولیه , با ورزش و فیزیوتراپی درمان می شود.

درست است که بیشتر دستگاه های ردیاب جی پی اس از استانداردهای مشخصی پیروی می کنند اما مارک های مختلف ردیاب هر کدام ویژگی های خاص به خود را دارند که ممکن است شما از آن ها اطلاعی نداشته باشید، در این صورت است که خرید یک ردیاب صرفا ارزان شما را با مشکل روبرو خواهد کرد.


استفاده از عصا , شنا , راه رفتن در آب , ورزش های مناسب از جمله مهم ترین روش های غیر جراحی درمان آرتروز می باشد. در صورتی که بیماری فرد شدت یافته و غضروف ها کلا از بین بروند با عمل جراحی و جایگزینی عضروف های مصنوعی می توان درد و بیماری را درمان کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...