۱۳۹۶ آبان ۶, شنبه

توقف تولید کینکت توسط مایکروسافت

اولین کینکت توسط شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ , در نمایشگاه E3 معرفی شد, و پس از گذشت یک سال این محصول به طور رسمی به بازار تکنولوژی عرضه گردید. چیزی که کینکت مایکروسافت را از سایر شرکت ها متفاوت ساخته بود این بود که در کینکت دیگر نیازی به استفاده از کنترلر نبود و

اولین کینکت توسط شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ , در نمایشگاه E3 معرفی شد, و پس از گذشت یک سال این محصول به طور رسمی به بازار تکنولوژی عرضه گردید. چیزی که کینکت مایکروسافت را از سایر شرکت ها متفاوت ساخته بود این بود که در کینکت دیگر نیازی به استفاده از کنترلر نبود و بازیکن تنها با حرکت بدن و با دوربین ها و سنسور های روی دستگاه به آسانی می توانست بازی کند. اما کنسول‌های بازی Wii و پلی استیشن از سیستم دنبال کردن حرکت بدن با استفاده از کنترلر استفاده شده بود.

این تفاوت , باعث محبوبیت بیشتر کینکت شده و مردم از آن استقبال بیشتری می کردند. در ابتدا , کینکت با فروش و استقبال زیادی رو بر رو شد و در اولین تولید , توانست رکورد فروش زده و نام خود را در گینس ثبت کند اما پس از مدتی این اشتیاق به کینکت فروکش کرده و کار به جایی رسید که مایکروسافت مجبور به توقف تولید آن شد.

عرضه ایکس باکس وان با آپدیت جدید کینکت همراه بود. یکی از دلایل استقبال کم مردم از این محصول قیمت بسیار زیاد آن بود. پلی استیشن ۴به دلیل قیمت مناسب تر و امکاناتی مشابه بیشتر مورد توجه قرار گرفت و فروش بیشتری داشت. برای رفع مشکل کاهش فروش , مایکروسافت تصمیم به تولید کنسول بدون کینکت گرفت , این محصول ارتقا یافته تحت عنوان ایکس باکس وان وارد بازار شد. در ایکس باکس وان , اتصال کنسول دشوار شده و کاربر مجبور به استفاده از دانگل مجزا برای اتصال به کنسول می باشد.

در گذشته ردیاب به عنوان یک راهکار عمومی مدنظر نبود چرا که قیمت ردیاب آنقدری ارزان نبوده است که برای استفاده عموم مقرون به صرفه باشد.


باید اعتراف کرد که دیگر کینکت جایی در بازار تکنولوژی ندارد و دوره آن تمام شده است. اما شرکت مایکروسافت فعالیت خود را در انواع زمینه های تکنولوژی از جمله تولید نوت بوک و هدست واقعیت مجازی هولونز ادامه خواهد داد. جالب است که بدانید از فنآوری کینکت در ساخت این هدست شگفت انگیز استفاده شده است. استفاده از کینکت به همین جا محدود نمی شود و در سیستم تشخیص چهره ویندوز ۱۰ نیز کاربرد داشته , هر چند کینکت نتیجه خوبی در دستگاه های بازی نداشت اما در سایر زمینه ها به خوبی عمل کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...