۱۳۹۶ مهر ۱۳, پنجشنبه

نامزدی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰

نامزدی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ : علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره های گذشته بوده است. در این مقاله نامزدی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ را به همراه بیوگرافی کامل وی بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید. بیوگرافی آقای علی لاریجانی آقای علی لاریجانی متولد ۱۳۳۶هجری شمسی می باشند که فرزند

بیوگرافی آقای علی لاریجانی

آقای علی لاریجانی متولد ۱۳۳۶هجری شمسی می باشند که فرزند مرحوم حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی از مراجع عظام تقلید است و  توانسته است تحصیلات خود را دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته کاربرد کامپیوتر در ریاضی به اتمام برساند و همچنین رشته فلسفه غرب در مقطع دکتری  تحصیلات خود را تکمیل نماید.

قیمت جی پی اس خودرو یکی از فاکتورهایی است که معمولا هر شخصی به آن فکر می کند و برای او مهم است اما باید بدانید که در خرید یک ردیاب علاوه بر قیمت، امکاناتی که به شما ارائه می شود نیز اهمیت زیادی دارد.


آقای لاریجانی از سال  ۱۳۷۰ تا بهمن ۱۳۷۲ قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و از ۱۳۷۳ تا خرداد ۱۳۸۳ ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشت  و در کارنامه سوابق از ۲۴ مرداد ۱۳۸۴ تا ۲۸ مهر ۱۳۸۶ دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است.

آقای لاریجانی در سال ۱۳۸۴ برای نهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد ولی او در این دوره موفق نشد و شکست را تجربه کرد.

آقای لاریجانی بعد از اینکه دوران ریاستش در صدا و سیما به پایان رسید ، همواره عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی بود ، بعد از آن در ۵ خرداد ۱۳۸۳ با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی انتخاب شد و پس از آن به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در ۲۴ مرداد ۱۳۸۴،  انتخاب گردید.

آقای لاریجانی در سال ۱۳۸۶ چندین بار درخواست استعفا از شورای عالی امنیت ملی را داد و در خواست او در روز ۲۸ مهر ۱۳۸۶ پذیرفته شد و مسئولیت او در این سمت به پایان رسید.

در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی آقای لاریجانی یکی از اعضای اعضای جبهه متحد اصولگرایی بود و مجددا توانست از حوزه انتخابیه قم به مجلس نهم راه پیدا کند و دوباره در این دوره هم به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی  انتخاب شود.

نامزدی علی لاریجانی در انتخابات۱۴۰۰

با اینکه هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد نامزدی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰  سخن بگوییم ولی می توان گفت برای انتخابات ۱۴۰۰ یکی از گزینه های مطرح آقای لاریجانی می باشد.

آقای لاریجانی خود را به عنوان یک اصول گرا نمی داند و بارها بیان نموده که مستقل است اما اصول گرایان برای انتخابات شیوه ی خود را دارند.

به نظر می رسد که نامزدی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ از سمت اصولگرایان نباشد اما با توجه به سوابق آقای لاریجانی میزان موفقیت خود زیاد می باشد.

علی لاریجانییکی از فعالان سیاسی اصول گرا می گوید : احتمال نامزدی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ و نماینده  جریان اعتدالی  زیاد است و طرفداران آقای روحانی نیز تمایل داشته اند تا فردی را انتخاب کنند که اصولگرا نباشد تا از این طریق تداوم دولت آقای روحانی برقرار شود. در صورتی که آقای لاریجانی به عنوان نامزد اعتدالی بیاید دور از ذهن است که اصول گرایان از او حمایت کنند و قطعا نامزد خود را خواهند داشت.

به گفته کنعانی مقدم : اصول گرایان نامزد انتخابی خود را در چهارچوب دستورالعمل های خودشان انتخاب و معرفی می نمایند. آقای لاریجانی چندین بار بیان کرده است که من اصولگرا نیستم و مستقل می باشم. ولی باز هم همه ی این گمانه زنی ها به اتفاق های چند ماه اخر نزدیک به انتخابات مرتبط می باشد

فعلا که آقای لاریجانی می تواند یکی از گزینه های مطرح انتخابات ۱۴۰۰ باشد ولی باید منتظر ماند و دید که نامزدهای دیگر چگونه عمل می کنند؟ زهرا لاریجانی هم دختر خواهد علی لاریجانی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...