۱۳۹۶ مهر ۱۶, یکشنبه

حقایقی درباره ضربان قلب انسان

آیا تاکنون به ضربان قلب خود توجه کرده اید؟ مسلما نه، چرا که این امر موضوعی غیر ارادی بوده و همانند تنفس برای بدن عادی می باشد. اما هنگام اضطراب و عصبانیت به طور ناخودآگاه تپش قلب افزایش یافته و باعث جلب توجه می شود. ضربان قلب طبیعی چه تعداد و چگونه است؟ به طور

آیا تاکنون به ضربان قلب خود توجه کرده اید؟

مسلما نه، چرا که این امر موضوعی غیر ارادی بوده و همانند تنفس برای بدن عادی می باشد. اما هنگام اضطراب و عصبانیت به طور ناخودآگاه تپش قلب افزایش یافته و باعث جلب توجه می شود.

ضربان قلب طبیعی چه تعداد و چگونه است؟

به طور طبیعی ضربان قلب هر فردی در یک دقیقه باید بین ۶۰ تا ۱۰۰ تا باشد اگر بیش از ۱۰۰ باشد فرد به تاکی کاردی و کمتر از ۶۰ به برادی کاردی دچار می شود. البته در ورزشکاران به دلیل بیستر بودن عضله قلب , توانی بالای آن بر خون رسانی , با یک تپش مقدار زیادی خون به اندام ها می رسد. بنابراین برادی کاردی در این افراد جای نگرانی ندارد. فعالیت های روزانه از جمله بالا رفتن از پله یا غذا خوردن باعث بالا رفتن تپش قلب می شود.

آیا کاهش ضربان قلب در سالمندان نگران کننده است؟

اگر کاهش ضربان قلب در افراد مسن تا حدی باشد که باعث آسیب و زمین خوردگی در محیط هایی مانند حمام شود , یعنی قلب خون کافی به مغز نرسانده و برای رفع این مشکل باید از باتری استفاده کنند.

توصیه های عمومی برای کنترل ضربان قلب

اگر در شرایط استرس زا مثل جلسه امتحان قرار دارید قطعا دچار تپش قلب خواهید شد. با استفاده از دارو های ضد استرس و یا قرص های تپش قلب می توانید بر این مشکل غلبه کنید. اما اگر به طور کلی و حتی هنگام خواب و استراحت نیز دارای تپش قلب بالا چیزی حدود ۱۰۰ یا بیشتر هستید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

در افرادی که دارای ضربان نامنظم قلبی هستند توصیه می شود هنگام خوابیدن یا برخاستن برای جلوگیری از سرگیجه و حالت تهوع یک دقیقه در حالت اولیه مانده سپس تغییر پزیشن دهند و سریع از جای خود بلند نشده و کمی قبل از ایستادن در جای خود بنشینند.

اگر به دنبال یک دستگاه ردیاب ارزان قیمت هستید و البته می خواهید که بیشترین امکانات را بدست آورید، سامانه ردیابان با تیم پشتیبانی نیرومند در خدمت شماست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین راهکار برای رفع سردرد

درمان خانگی سردرد :  سردرد جز یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کدام از ما پدید بیاید و زندگیمان را درهم برهم کندگاه سردرد به کمی سخ...